Kjøpsbetingelser
Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil, lagerbeholdning og endring i priser.
Partene
Selger er BB HORSES Birgit Haagensli, org. nr: 975791106 og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kontaktadresse: Hornebergveien 1, 7038 Trondheim
Epost: bbhorses@live.no eller kontakt@bbhorses.no
Telefonnummer: +47 930 36 350 eller +47 930 58 722
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Hurtig, effektivt og riktig
Så snart du har sendt inn din bestilling vil du motta en bekreftelse på e-post. Straks varen er pakket vil du motta et sporingsnummer på e-post og dersom du har lagt inn telefonnummer vil du få en sms når pakken er ankommet ditt nærmeste postkontor. Vi har som mål å behandle bestillingen raskt, effektivt og så riktig som mulig.
Leveringstid
Normal leveringstid er behandlingstid + Postens leveringstid (2-5 dager). Vi behandler alle ordre på samme virkedag innen åpningstidene. Haster det med levering, ring oss for å avtale ekspresspost (mot ekstra gebyr). Gjelder det spesielle ønsker i forbindelse med bestillingen, kan du ta kontakt med oss på e-post eller på telefon i åpningstidene.
Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) inkl.25% moms. BB Hesteutstyr har konkurransedyktige leveringsbetingelser, og bruker fraktsats på 99,- kr.
Ved bestillinger over 1999,- er leveransen fraktfritt. Unntak fra disse bestemmelsene gjelder saler, stevneskap og lignende produkter, som ikke kan sendes med vanlig post (totalvekt over 10 kg).
Da gjelder egne fraktsatser- ta kontakt for mer informasjon.
NB! Uavhentede oppkravs-/postforsendelser vil bli etterfakturert med kr 349,- i håndteringskostnad.
Betaling & Levering
BB Hesteutstyr benytter seg av Klarna, Stripe og PayPal. Dette er tre anerkjente, sikre og trygge betalingssystemer, som gjør det enkelt for deg som kunde å betale. Første gang må du registrere deg med navn og adresse og senere bruker du samme informasjon både hos BB Hesteutstyr og andre nettbutikker som benytter samme løsninger. Du kan bruke både Visa og MasterCard på vår nettbutikk. Varene blir levert med Posten/Bring.
Angrerett
Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Se lov av 21. desember 2000 nr. 105 om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven). Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.
Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.
Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig.
Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt. Det sistnevnte unntaket gjelder kun dersom selger klart og tydelig har opplyst om vilkårene for bortfall av angreretten på forseglingen.
Reklamasjon
Dersom en vare er levert med feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen. Dersom du ønsker å heve kjøpet eller få en ny vare, returnerer du varen med feil sammen med returskjema.
BB Hesteutstyr forbeholder seg retten til å ikke godkjenne påstander om feil forårsaket av kundens håndtering av produktet, eller dersom kunden ikke følger vanlige retningslinjer ved bruk. Vi gjør alt vi kan for å vise egenskapene til våre produkter nøyaktig, Små variasjoner i farger eller detaljer samt mindre problemer som riper på produktet er vanligvis ikke nok til å få et krav godkjent, og gir derfor ingen tilbakebetaling.
Dersom kravet er godkjent vil BB Hesteutstyr reparere eller erstatte varen gratis, gi deg en prisreduksjon eller full tilbakebetaling. BB Hesteutstyr dekker i disse tilfeller eventuelle fraktkostnader ved reklamasjoner/feil. Du må sørge for å informere om dette på returskjemaet som fulgte med pakken og deretter selv legge ut for returfraktkostnader, som refunderes ved behandling av saken. Vi anbefaler Norgespakke med sporing.
Kunden må kontakte BB Hesteutstyr for å få behandlet kravet. Behandlingstiden er vanligvis opp til 14 dager.
BB Hesteutstyr prøver alltid først å løse klager og eventuelle tvister med kunder. Dersom uenigheten ikke kan løses mellom partene (selger-kunde), kan kunden ta saken videre til Forbrukerrådet.
Retur/bytterett sal:
BB Hesteutstyr selger saler som er individuelt bestilt eller tilpasset til rytter og hest. Det er derfor ingen retur- eller bytterett på disse eller på andre spesialbestilte produkter.
Skulle det mot formodning ha skjedd en feil, bes du omgående om å kontakte oss.
Der er 14 dages bytte- og returrett beregnet fra mottagelsedagen på standardprodukter, som ikke er spesialbestilt eller tilpasset, og såfremt produktene fremstår intakte og er i original emballasje.
Reklamasjon saltilpassing
Saltilpassing er en ferskvare da hestene kan forandre seg betydelig på kort tid som påvirker resultatet, hver enkelt ekvipasje er unik og kan påvirkes av foring, sykdom, trening og alder. Vår saltilpasser tilpasser våre kunders saler på stedet for best resultat, det blir tatt mål av hesten og dokumentert med bilder av hestens rygg og hold. Vi ser alltid hest og rytter under bevegelse, med mindre hesten er halt og ikke har mulighet til og bli vist fram under bevegelse.
Blir det gjort justeringer av salen på stedet legger vi på salen igjen og ser hesten på nytt under bevegelse, dette for og sikre oss at det blir riktig resultat.
Reklamasjonsretten er derfor gjeldende dagen vi er hos deg.
Dersom du opplever problemer er du velkommen til å ta kontakt med oss så er vi behjelpelig med å finne en løsning.
Bedriftskunde
Bedrifter, rideklubber og andre AS kan søke om å få bli fakturakunde hos BB Hesteutstyr med kreditt. Ring oss for ytterligere informasjon.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Øvrige spørsmål
Dersom du fortsatt har spørsmål, så er du velkommen til å ta kontakte med oss på
epost: bbhorses@live.no / kontakt@bbhorses.no eller telefon +47 930 36 350 / +47 930 58 722
BB HORSES Birgit Haagensli | Org nr: 975 791 106